Na Grzyby

 

Zapraszamy do naszego lasu na grzybobranie!
Co będzie potrzebne do gry?
Grzybki (17 szt.) – potrzebujecie 14 jadalnych grzybów i 3 trujące muchomory. Od Waszej wyobraźni zależy, co będzie pełnić rolę grzybków – mogą to być szyszki, żołędzie, patyczki lub kamyki. Pamiętajcie jednak, żeby łatwo Wam było odróżniać trujące okazy!
Pionki, które będą symbolizowały grzybiarzy – uczestników zabawy.
Koszyki (dla każdego grzybiarza po jednym), do których będziecie zbierać grzybki – mogą to być na przykład opadłe liście.
Kostka do gry – o liczbie pól, po których przesunie się grzybiarz, decyduje rzut kostką. Tradycyjną kostkę można zastąpić kołem narysowanym patykiem, z zaznaczonymi w nim polami z cyframi. Rzut kamykiem na pole wskaże określoną liczbę ruchów grzybiarza. Wybór sposobu, rzut kostką czy rzut kamykiem na koło zależy od Was.
Zasady
Przed rozpoczęciem gry musicie ustawić „grzybki” na właściwych miejscach. Muchomory – na polach czerwonych z białymi kropkami, pozostałe grzyby – na polach brązowych. Pionki ustawiamy na polach na początku gry (obok borsuka). Grę rozpoczyna najmłodszy gracz lub osoba, która pierwsza wyrzuci „6”.
Idąc leśną ścieżką, zbieramy do koszyków wszystkie napotkane grzyby. Jest to jednak możliwe tylko wtedy, gdy po rzucie kostką pionek przesunie się na pole, gdzie „rośnie grzybek”. Oprócz grzybów na leśnej ścieżce znajdują się cztery „pola przykrych wypadków i niebezpieczeństw” oraz dwa „pola dobrych uczynków”.
Znaczenie wyróżnionych pól ścieżki
1. Pomogłeś odnaleźć kuropatwie zaginione pisklęta – masz
dodatkowy rzut kostką.
2. Pomogłeś zajączkowi wydostać się z pułapki – masz 5 dodatkowych
punktów.
I. Rudy lis poruszył się w paprociach – przestraszony cofasz się o 3 pola.
II. Zapatrzyłeś się na dumnego jelenia (och, jak pięknie prezentuje swoje
poroże!) – nie zmieniasz przez jedną kolejkę swojej pozycji, bo podziwiasz
jelenia.
III. Zaskoczony widokiem dzika wdrapujesz się ze strachu na drzewo, gdzie przesiedzisz jedną kolejkę.
IV. Nieostrożnym zachowaniem spłoszyłeś stado saren – tracisz 3 punkty.
O zwycięstwie w grze decyduje liczba zdobytych punktów, a nie to, kto pierwszy dotrze do ostatniego pola gry!
Punkty należy policzyć według instrukcji:
Grzyb jadalny – 3 punkty
Muchomor – 6 punkty
Gracz, który pierwszy ukończy grę, otrzymuje 2 punkty ekstra!
Życzymy wyśmienitej zabawy!

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO? - PODAJ SWÓJ ADRES EMAIL I ŚLEDŹ NASZEGO NEWSLETTERA.